INTERPOL uruchomił kampanię #ThinkTwice, mającą na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat zagrożeń związanych z cyberprzestępczością oraz przestępstwami finansowymi. W obliczu rosnącej liczby oszustw internetowych, akcja jest kierowana do osób i organizacji szczególnie narażonych na ataki. W ramach kampanii prezentowane są kluczowe zagrożenia, a także instrukcje dotyczące bezpieczeństwa w sieci, mające na celu ochronę użytkowników przed cyberprzestępcami.
Kampania organizowana przez INTERPOL koncentruje się na pięciu głównych zagrożeniach, które w ostatnich latach zyskały na znaczeniu. Wśród nich wyróżniają się ataki ransomware, które wzrosły o 70% oraz ataki złośliwego oprogramowania, które zwiększyły się o ponad 30% tylko w ciągu ostatniego roku. Specjalne miejsce zajmują również nowe metody oszustw, takie jak phishing z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, oraz coraz bardziej popularne oszustwa prowadzone poprzez nawiązywanie fałszywych relacji online, określane mianem „romance baiting”.
Celem kampanii jest nie tylko ostrzeżenie przed zjawiskami cyberprzestępczości, ale również zasugerowanie używania narzędzi weryfikacyjnych do oceny bezpieczeństwa treści pojawiających się w internecie. Kampania #ThinkTwice zwraca uwagę na konieczność ostrożności przy klikaniu podejrzanych linków oraz na rozważne podejście do interakcji z nieznajomymi w sieci. Zalecenia zawarte w kampanii mają za zadanie przygotować użytkowników do świadomego korzystania z cyfrowych zasobów, co ma na celu zmniejszenie ryzyka związanych z przestępczością internetową oraz oszustwami finansowymi.
Źródło: Policja Mysłowice
Oceń: Kampania INTERPOLU #ThinkTwice – Wzrost zagrożeń w sieci i przestępczości finansowej
Zobacz Także