UWAGA! Dołącz do nowej grupy Mysłowice - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Nowa kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach

Paweł Lachcik

Paweł Lachcik


Rozpoczęła się ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij”, której głównymi organizatorami są PZU oraz Policja. Inicjatywa ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz zwiększenie świadomości kierowców na temat konsekwencji nadmiernej prędkości. Statystyki wypadków drogowych w Polsce pozostają alarmujące, dlatego kampania przypomina o konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego. W ramach działań przewidziano także dystrybucję edukacyjnych naklejek i ulotek wśród kierowców.

W ciągu ostatnich nieco ponad dziesięciu lat na polskich drogach zginęło blisko 25 tysięcy osób, a jedynie w 2024 roku odnotowano ponad 21 tysięcy wypadków. Statystyki te uwydatniają potrzebę prewencyjnych działań, które zmieniają mentalność kierowców, skłaniając ich do bardziej odpowiedzialnego prowadzenia pojazdów. Jak zauważa Tomasz Tarkowski z PZU, wiele osób zbyt optymistycznie ocenia swoje umiejętności za kierownicą, co stwarza poważne zagrożenie dla ich życia oraz innych uczestników ruchu.

W wakacje 2024 roku odnotowano blisko 350 ofiar śmiertelnych na polskich drogach, co stanowi spadek o 10% w porównaniu z rokiem poprzednim. PZU ma nadzieję, że poprzez kampanię „Mistrzu, zwolnij” uda się jeszcze bardziej zredukować te tragiczne statystyki. W ramach kampanii planowane są m.in. spoty reklamowe, które będą emitowane w telewizji oraz w Internecie, a także współpraca z Policją, której funkcjonariusze będą edukować kierowców na temat bezpiecznej jazdy i rozdawać kampanijne materiały.

Inicjatywa zyska wsparcie w postaci billboardów umieszczonych w strategicznych lokalizacjach oraz specjalnego oznakowanego auta, które będzie jeździć z dozwoloną prędkością w różnych częściach Warszawy. Kampania potrwa do końca września, a jej celem jest wywołanie refleksji wśród kierowców oraz zachęcenie ich do odpowiedzialnych zachowań na drodze.

Źródło: Policja Mysłowice


Oceń: Nowa kampania PZU i Policji „Mistrzu, zwolnij” ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach

Średnia ocena:4.63 Liczba ocen:14


Zobacz Także